Alles over de factuur van je mobiele abonnement

Je bent hier:
Geschatte leestijd: 4 min

Alles over je factuur

Veelgestelde vragen over facturen

Op Mijn EasyVoice Telecom kun je de laatste 24 facturen met uitleg bekijken en downloaden. Je facturen betaal je altijd via automatische afschrijving of handmatig. Staat er een bedrag open? Betaal deze direct via IDEAL.

Op je factuur in Mijn EasyVoice Telecom zie je wanneer de betaling wordt afgeschreven.

We schrijven je abonnementskosten elke maand rond dezelfde datum af. Komt die datum niet goed uit? Kijk je gewoon in Mijn EasyVoice Telecom welke dag je kan kiezen.

EasyVoice Telecom stuurt je een e-mail als je een openstaande factuur hebt, handig toch? Maar tegenwoordig sturen oplichters ook e-mails die erg lijken op die van EasyVoice Telecom. In dat geval betaal je niet aan EasyVoice Telecom, maar aan de oplichters. Zij houden zich bezig met een vorm van internetfraude die we phishing noemen. Ze proberen je te misleiden zodat je geld naar de oplichters overmaakt of persoonlijke gegevens doorgeeft. Bekijk welke maatregelen je kunt treffen om je te beschermen tegen valse e-mails.

Hier zijn enkele tips om je te beschermen tegen valse e-mails:

  1. Controleer het e-mailadres:
    • Kijk naar het e-mailadres van de afzender. Let goed op spelfouten, ongebruikelijke tekens of varianten die er verdacht uitzien. Legitieme organisaties gebruiken vaak officiële domeinen.
  2. Wees voorzichtig met bijlagen en links:
    • Open geen bijlagen of klik niet op links in e-mails van onbekende afzenders. Deze kunnen schadelijke software bevatten of leiden naar phishing-sites.
  3. Controleer de inhoud van de e-mail:
    • Let op taalgebruik en grammatica. Vaak bevatten phishing-e-mails spelfouten of ongebruikelijk taalgebruik. Legitieme bedrijven besteden doorgaans meer aandacht aan hun communicatie.
  4. Verifieer via andere kanalen:
    • Als je twijfelt aan de legitimiteit van een e-mail, verifieer de informatie dan via andere kanalen. Bel bijvoorbeeld het bedrijf rechtstreeks met behulp van een telefoonnummer van hun officiële website.
  5. Gebruik beveiligingssoftware:
    • Zorg ervoor dat je antivirus- en antimalwaresoftware up-to-date is. Deze programma’s kunnen helpen bij het identificeren van schadelijke inhoud.
  6. Pas op voor urgente verzoeken:
    • Wees sceptisch over e-mails die dringende actie vereisen, zoals onmiddellijke betalingen. Oplichters proberen vaak angst of tijdsdruk te creëren om je te misleiden.
  7. Controleer de website-URL:
    • Als je op een link moet klikken, zweef dan met de muis over de link om de daadwerkelijke URL te zien. Let op afwijkende of vreemde domeinnamen.
  8. Bekijk de aanhef:
    • Legitieme bedrijven zullen vaak je naam gebruiken in de aanhef van een e-mail. Als een e-mail slechts ‘Beste klant’ zegt, wees dan voorzichtig.
  9. Houd software up-to-date:
    • Zorg ervoor dat je besturingssysteem, browser en andere software up-to-date zijn. Updates bevatten vaak patches voor beveiligingslekken.
  10. Meld verdachte e-mails:
  • Als je een verdachte e-mail ontvangt, meld deze dan aan de betreffende organisatie. Dit kan hen helpen om anderen te waarschuwen voor mogelijke phishing-pogingen.

Door deze maatregelen te nemen, kun je jezelf beter beschermen tegen de risico’s van phishing en valse e-mails.

Veelgestelde vragen over betalen

Je kunt in Mijn EasyVoice Telecom bekijken of je betaling al ontvangen is of bellen met 1202.

Je vindt de uiterste betaaldatum op je factuur. Bekijk je facturen op Mijn EasyVoice Telecom en pas je gegevens aan.

Openstaande rekeningen betaal je meteen via iDEAL. Nadat we je betaling hebben ontvangen, verwijderen we eventuele blokkades binnen een uur. Het is het makkelijkst om je facturen via automatische afschrijving te betalen, zodat je er geen omkijken naar hebt. Als je liever handmatig wilt betalen, kan dat ook. In Mijn EasyVoice Telecom pas je de betaalmethode aan.

Heb je te weinig overgemaakt? Maak dan het restbedrag aan ons over. Je kunt het openstaand bedrag direct betalen op onze website met iDEAL. Zelf overmaken kan ook. Vergeet in dat geval niet je klantnummer te vermelden.

Heb je te veel betaald? Dan wordt het te veel betaalde bedrag automatisch door ons verrekend met de volgende factuur of facturen. Als je wil dat we het te veel betaalde bedrag terugstorten, neem dan even contact met ons op.

Om een blokkade te voorkomen vragen we je om zo snel mogelijk te betalen. Dit kan online in Mijn EasyVoice Telecom met iDEAL. Lukt het niet om het (volledige) bedrag te betalen? Maak dan een betaalafspraak.

Het kan een keer gebeuren dat je je factuur niet meteen kan betalen. Je kunt (onder bepaalde voorwaarden) met EasyVoice Telecom een betaalafspraak maken, zodat je je factuur in delen betaalt of uitstelt. Je maakt de afspraak in Mijn EasyVoice Telecom. Naast de nog niet betaalde factuur/facturen staat een knop waarmee je de afspraak maakt.

Kan gebeuren. Controleer de status van je betaling in Mijn EasyVoice Telecom. Als je zeker weet dat je dubbel hebt betaald, neem dan telefonisch contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)118 – 22 10 59.

We schrijven je abonnementskosten elke maand rond dezelfde datum af. Komt die datum niet goed uit? Kies je gewoon een andere dag in Mijn EasyVoice Telecom.

Veelgestelde vragen over kosten

Sommige telefoonnummers vallen niet binnen je abonnement. Als je die belt, moet je dus betalen. Servicenummers bijvoorbeeld, die beginnen met 0900. Heb je een servicenummer gebeld en vallen deze kosten buiten je abonnement? Dan kan je factuur hoger zijn dan je gewend bent.

Koop je films, muziek en games op mobiele sites (FTMSC)? Op je factuur zie je deze kosten terug onder ‘diensten mobiel internet’. Kan je ook via je EasyVoice Telecom factuur betalen.

Ook sms-diensten zie je terug op je EasyVoice Telecom factuur. Bijvoorbeeld als je via sms gestemd hebt op een kandidaat in een tv-programma. De kosten van sms-diensten staan op je factuur met als omschrijving ‘code-AANBIEDER-tarief in centen’ (bv. 3131-CMTELECOM-150) bij de categorie ‘SMS-diensten’.

Wil je alle kosten bekijken? Download dan je factuur via Mijn EasyVoice Telecom en scroll naar beneden om de details te bekijken.

Niet alle apps zijn gratis. Heb je apps gekocht? Dan staat dat op je factuur als Overige aankopen bij derde partijen.

Heb je meer internet of belminuten gebruikt dan er in je abonnement zit? Of meer sms’jes gestuurd? Dan valt je factuur hoger uit dan normaal. Op je factuur zie je deze extra kosten terug onder ‘Gebruikskosten buiten bundel’. Als je ‘Internet’, ‘SMS-berichten’ of ‘Binnen Nederland’ ziet staan, betekent het dat je hiermee buiten je bundel bent gegaan.

Op reis geweest? Of naar het buitenland gebeld? Soms vallen die kosten buiten je bundel. Hierdoor kan je een hogere factuur hebben dan normaal.

Ben je niet buiten de EU geweest, maar staat dit wel op je factuur? Dan ben je mogelijk in een grensgebied geweest. Je toestel kan dan automatisch overschakelen op het netwerk van een ander land. Je kunt dit voorkomen door je toestel in te stellen op ‘handmatig netwerk kiezen’.

Als je van een andere provider overstapt naar een EasyVoice Telecom abonnement, betaal je éénmalig aansluitkosten. Als je eenmaal klant bent en je abonnement verlengt, betaal je dus geen aansluitkosten.

Weergaven: 23
Naar de inhoud springen